Project Life Gravid / pregnant

Digitalhobby.no // Pregnant week 25

Fra ifjor med min lille gutt i magen // from last year when I was pregnant with my little boy

Denne siden lagde jeg ved å bruke Becky Higgins sin gratis mal for Design A sidene. Denne er laget for digital scrapping, og derfor ble bildene først litt for små hvis jeg brukte malen direkte (fordi en digital side er 12×12 inch, mens denne med lommer er det bildene som er 12×12 tilsammen og så kommer margene utenom. Det løste jeg ved å merke alle lagene og endre størrelsen på hele ved å trekke malen ut i kantene mens jeg holder nede shift-knappen. På den måten får man med margen også, så hele bildet ser mer normalt ut. Jeg printet bildene ut på to A4-sider siden de er litt mindre enn vanlig 4×6 (10x15cm).

On this page I used Becky Higgins free template for Design A pages. This is made for digital scrapping, so it has to be slightly modified to be used on a physical page, or the pictures will be two small (since the digital page is 12×12 all together, but on the physical page the pictures are 12×12 and then there are the margins between). I solved this by selecting all the layers in the template and resize it while holding down the shift key and dragged it to the corner in all directions. Not a perfect fit, but it works, and you get the margins so the image looks more «normal». I put the pictures together on two A4 pages before printing and cut them out, since they are slightly smaller than a regular 4×6.

Legg igjen en kommentar

