Project life: Et år i bilder

baby project life

Siden før jeg fikk baby har jeg planlagt å lage en «oppsummeringsside» til albumet mitt, som viser hele første året. Jeg ble litt inspirert av Green Fingerprint som har laget utrolig mange fine babysider.

Hver måned tok jeg bilde av han på et hvitt teppe. Det er tatt foran vinduet i stuen, men kun dagslys som lyskilde. Jeg ville ikke plage han unødvendig mye med reflektor eller blitz. Det er importert til Lightroom og etterbehandlet med RadLab. Bildene har jeg skrevet ut på min Epson Stylus R3000 fotoprinter, på semigloss 10×15 cm fotopapir, to bilder på hvert papir.

// Since before I had the baby I planned to make a «summary»-page to my album, displaying the first year. I was inspired by Green fingerprint who has made so many beautiful baby pages.
Each month I took a photo of him on a white blanket. It is takes in on the floor in front of a window with daylight being the only light source. I didn’t want to him with reflector or flash light. The photos are imported to Lightroom and edited using RadLab. I have printed them with my Espon Stylus R3000 printer, on semigloss 4×6 inch (two photos on each) paper. //

one year baby project life

Siden med lommer er av typen Design F, den har en lomme i 10×15 og resten er halvparten. Så på to av bildene delte jeg det ikke opp.
De eneste digitale elementene jeg brukte var et sett fra Paislee Press som heter Wood grain. Det er også to helt svarte kort, og resten hvite. Fontene jeg brukte heter Oswald Black, Aleo light og Mrs Eaves Italic.

// The page protector is a Design F, which has one 4×6  pocket and the rest 3×4, so two of the photos i didn’t divide.
The only digital supply I used was Paislee Press Wood grain journaling cards. There are also two black cards, and the rest white. The fonts I used where Oswald black, Aleo light and Mrs Eaves Italic//

project life baby first year

Alle månedene fikk en tilhørende tekst med litt av det som skjedde da. Mer detaljer kommer i fotoboken jeg holder på å lage. Forhåpentligvis blir den ferdig til jul!

// Each month got a little bit of journaling next to the photo. Mer details are going in the photobook I am making. Hopefully it will be done by christmas! //

2 thoughts on “Project life: Et år i bilder

Legg igjen en kommentar

